torsdag 21 oktober 2010

Hype Guss.



Vi har följt henne i Bartenderskolan. Idag var hon med i tv3s Lyxfällan där hon berättar om hur bränner 35.000 spänn i månaden på väskor och diverse crap fast hon inte har jobb. Lån från banker. 4 banker. Girl's a genius.
Nedan följer utvalda citat från antropologen och samhällsskildraren Vanita. Från både hennes gamla och hennes nya blogg.
Och ja, det är så här hon skriver. No joke.

Från 17e augusti:

Actully my life is not so glamourus this days. I game weight so I dont get any modell job. And I am out of cash.
I have moved out of karlaplan (as I loved to lived even thugh I lived very small). I have sold almost all my clothes. So as you see not so glamourus. I am now writing on my bok as gonna be the best book ever.
I can promis you one thing……………….. THERE IS NOTING YOU CAN BE AS SHORE OF AS………………………VANITA WILL BE BACK………………..and I will go to hollywood nomatter wath it takes.

I love you all kisses from Vanita




Skaka inte på huvudet. Hon är också politisk. Från den 15e oktober:

Jag blir så ledsen när man ser att ondska vinner. Sverige demokraterna handlar bara om att hata ,hata alla förtryckta grupper. Många säger att dom blir utstötta ,men hela deras grej är ju att stöta ut. Alla människor är lika mycket världa ,man ska respektera alla. Det är bra med massa kulturer i Sverige alla har vi något att lära varandra. Många utlänska startar egna företag tex, jag vet inte en enda svensk som startat pizzerior eller kina restauranger.

När jag var på väg till jobbet idag såg jag en Sverige demokrat stå och propagera på stan ,så jag gick fram och skulle argumentera med honom.

Efter en stund blev det lite pinsamt jag kom fram till att han visst delade ut svenska dagbladet. Lätt att ta fel på förkortningar.




/Emilia.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar